9 - Cunningham

Afhankelijk van het schip, zien we twee verschillende situaties.

1) Cunninghamlijnen die vertraagd gevoerd worden door katrollen. Deze vertraging dempt het effect van mogelijke rek in je lijn. Het belangrijkste in deze situatie zijn dan ook de grip en soepelheid zodat deze lijn makkelijk bediend kan worden.

2) Cunninghamlijnen die niet zijn vertraagd door een katrol nemen de totale trekkracht voor hun rekening en daar is weinig rek essentieel. Weinig rek zorgt voor een vlak zeil tijdens windvlagen. Wedstrijd zeilers kiezen voor Dyneema® vezels (bv de D-core).

Lengte van je Cunningham.

3 producten

per pagina
  1. TN-Racing
    Art.nr.: PRR340
    Toepassing: Val, Schoot, Trimlijn
    Dit is een high-performance lijn met een kern van Stirotex® vezels en een Technora/polyester mantel. Technora is enorm slijtvast en houdt extreem goed in stoppers, deze lijn is dan ook geschikt voor grote boten en grote lieren.
    Lees verder
  2. D-Cup
    Art.nr.: PRR430
    Toepassing: Val, Schoot, Trimlijn
    Deze topkwaliteit racing lijn heeft een kern van gecoate Dyneema® SK78 vezels en 24 strengen gevlochten mantel. Eigenschappen: Geschikt om te splitsen en te verjongen (bv bij spi-schoot), zeer lage rek en licht. Door de duurzame mantel geschikt voor gebruik in stoppers. Uitermate geschikt voor vallen.
    Lees verder
  3. S-Cup
    Art.nr.: PRR330
    Toepassing: Val, Schoot, Trimlijn
    Deze topkwaliteit racing lijn heeft een gecoate Stirotex grade 8 kern en 24 stengen gevlochten mantel. Eigenschappen: Geschikt om te splitsen en te verjongen (bv bij spi-schoot), zeer lage rek en licht. Door de duurzame mantel geschikt voor gebruik in stoppers. Breed toepasbare lijn. Lees verder

3 producten

per pagina